پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است



روایت شده چون پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اسلام را در مدینه آشکار کرد و مردم را علنا به اسلام دعوت نمود، حسد عبدالله بن ابی (رئیس منافقان ) بر پیامبر خدا شدت یافت پس آن حضرت را با اصحابش بر طعام مسمومی دعوت نمود تا اورا شهید نماید پس جبرئیل نازل شد و آنچه او اراده کرده بود به حضرت خبر داد .موسسه عترت نور
پس وقتی بر سر سفره نشستند ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود : (( یا علی تعویذ و دعای مفید را بر این طعام بخوان ، پس آن حضرت این دعا را خواند.
بسم الله الشافی ، بسم الکافی ، بسم الله المعافی ، بسم الله الذی لایضر مع اسمه شی ء و لاداء فی الارض و لافی السماء و هو السمیع العلیم. ))
پس حضرت رسول صلی علیه و آله و حضرت علی علیه السلام و هر که با آنها بودند از آن غذا خوردند تا سیر شدند ، و سالم از سر سفره بر خواستند ، پس چون عبدالله بن ابی این قضیه را مشاهده کرد ، خیال کرد و غذا را مسموم نکرده ، پس با دوستان خود بر سر سفره نشستند و بقیه طعام را خوردند و همگی هلاک شدند

منبع:گنجینه جواهر م.مفتاح النبوة
نشر توسط پیکایل


پانوشت: چند روز پیش حدیثی از امام صادق علیه السلام خوندم که یه جور حسی توش بود سخن به طور سوزناکی از مظلومیت امام علی علیه السلام حکایت میکرد ولی با صلابت هر چه تمام بیان شده بود؛ شیعه علی ابن ابطالب باشی و اشک از چشمات نریزه عجیبه!!! 

و سخن این بود:

على علیه السلام هزاران شاهد در غدیر خم داشت، ولى نتوانست حقّ خود را بگیرد، در حالى که اگر یک مسلمان دو شاهد داشته باشد، حقّ خود را مى‏گیرد!

عبدالله بن مبارک گوید : به زیارت خانه خدا می رفتم . در بین راه زنی فرتوت با چادری یشمین دیدم . گفتم : السلام علیک .گفت : سَلامٌ قَولا مِن رَبٍّ رَحیمٍ (و سلامی که سخن پروردگار مهربان است). گفتم : در این مکان چه می کنی ؟ گفت : وَ مَن یُضلِلِ الُله فَلا هادِیَ لَهُ (هر کس را که خدا گمراه کند هیچ راهنمایی برایش نیست).
دانستم که راه  را گم کرده است . پرسیدم : به کجا می روی ؟ گفت : سُبحانَ الَّذی اَسری بِعَبدِهِ لَیلًا مِنَ المَسجِدِ الحَرامِ اِلَی المَسجِدِ الَاقصی.(پاک و منزّه است آن (خدایى) که بنده‏ اش را از مسجد الحرام تا مسجد الاقصى‏ که اطرافش را برکت داده‏ایم شبانه بُرد،) فهمیدم به مکه رفته و اکنون عازم بیت المقدس می باشد.موسسه عترت نور

 گفتم : چه مدتی است در اینجا بسر می بری ؟ گفت : ثَلاثُ لَیالٍ سَوِیا.(سه شبانه روز) گفتم :غذائی با تو نمی بینم ، چه می خوری ؟ گفت : هُوَ یُطعِمُنی وَ یَسقینِ (کسی که هم او غذایم می‏دهد و آبم می‏دهد). گفتم : چگونه وضوء می گیری ؟ گفت : فَاِن لَم تَجِدوُا ماءًفَتَیَمَّمُوا صَعیدا.(و آبی نیافتید تا غسل کنید ، و یا وضو بگیرید ، با خاک پاک تیمم کنید) گفتم : مقداری غذا با من هست میل می کنی ؟ گفت : ثُمَّ اَتِمُّوا الصِّیامَ اِلَی اللَّیلِ (و روزه را به شب برسانید). گفتم : ماه رمضان نیست ، میتوانی افطار کنی . گفت :

عکس: حضرت مسیح (ع)
روزی ابلیس بر حضرت عیسی مسیح(ع) ظاهر شد ، و به او گفت : مگر تو نمی گوئی هیچ چیزی به انسان نمی رسد مگر اینکه خداوند آن را برایش مقدر کرده باشد . عیسی(ع) پاسخ داد : آری ، چنین است . ابلیس گفت: پس بیا خودت را از بالای این قله کوه به پائین پرت کن . اگر برای تو سلامتی مقدر شده باشد سالم خواهی ماند ، و اگر سلامتی مقدر نشده بود که . . . عیسی(ع) : ای ملعون ، خداوند بندگانش را امتحان می کند ، نه بنده ، خدایش را .موسسه عترت نور


پانوشت: چندی پیش مطلبی خوندم در مورد دلایل عروج حضرت مسیح  و دلایلی بر رد ادعای تثلیث که خیلی زیبا و دلچسب بیان شده بود انشالله بعداً تو قالب یک ناشنیدنی میارم.