پیکایل،شکار لحظه ها

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

 

زیبایی های معنوی و مادی را به یکدیگر نشان دهیم.

پیکایل،شکار لحظه ها

سلام،
پیکایل محلی است برای دیدن و شنیدن زیبایی های معنوی و مادی که کمتر به چشم آمدند و شنیده شده اند. پس با ما همراه شوید.
مطالب پیکایلی:
- نادیدنی:شامل شکار لحظه هایی که توسط
دوربین گوشیم(پیکایل)گرفته شده.{تصاویری
که توسـط گوشیم گـرفته شـده با لوگو وبـلاگ
منتشر میشه و بقیه با ذکر منبع.}
- ناشنیدنی:روایـات، حکایـات و مطـالب دینی
کــم گفته شده و کمتر شنیده شده...!
- طرح: شـامـل پوستـرهــای منــاسبـتی بـا
موضوعات روزهستش.
- وبگردی: معرفی وبلاگ و وب سایت های زیبا
-عرفان های نو ظهور: مطالعاتم در مورد مکاتب
نو ظهور و سردسته هاشون.
-...
یا حق/.

آخرین نظرات
نویسندگان
نشان دوستان
پیوندها

ملاقات عالم هندی با امام زمان عج

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹ ق.ظ

.

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

        عرض سلام دارم خدمت دوستای وبلاگ نویسم و افسران جنگ نرم و بازدیدکنندگان پیکایل، میلاد با سعادت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف رو تبریک عرض می کنم خدمت پیامبر گرامی اسلام و تمام شیعیان و دوستداران اهل بیت، از زبان آیت الله بهجت ره می گم که بعدا نگن بدون سند حرف زدم و الکی نوید ظهور دادم، ایشون قبل از وفاتشون فرموده بودند که ظهور امام زمان عج نزدیک شده به این معنی که باید آماده بود، کسانیکه کتاب در مورد موضوعات مهدویت مطالعه کردند می دونند که چندین بار زمان فرج  رسیده اما بدلیل کم کاری و تعلل مسلمانان و در نتیجه مهیا نشدن شرایط فرج، این امر محقق نشده، و این لزوم آماده شدن برای فرج حضرت رو می رسونه که خدای نکرده { مبادا با آشکار شدن این همه علائم } دوباره زمان فرج به تاخیر بی افته... .

 

        ابو سعید غانم هندی می گوید: در کشمیر هند دوستانی داشتم که از رجال کشور، در اطراف شاه آنجا بودند، آنها چهل نفر بودند که همه آنها کتابهای آسمانی: تورات، انجیل، زبور و صحف ابراهیم را مطالعه می نمودند، من و آنها مبلّغ دین {مطابق ادیان گذشته} بودیم و بین مردم قضاوت می کردیم و درباره حلال و حرام فتوا می دادیم، حتی خود شاه و مردم دیگر، در این امور به ما مراجعه می کردند.

 

        روزی بین ما سخن از پیامبر به میان آمد، به این نتیجه رسیدیم که نام پیامبر اسلام در کتابهای آسمانی هست، ولی ما از وضع او بی اطلاع هستیم. لازم است به جستجوی او بپردازیم و اطلاعاتی درآیم مورد کسب کنیم، همه دوستان به اتفاق، رای دادند که من، این مسأله مهم را پی گیری کنم.

     ابو سعید هندی می گوید: از کشمیر بیرون آمدم، پول بسیار برداشتم، دوازده ماه به سیاحت و سفر و جستجو پرداختم، تا نزدیک کابل رسیدم، عده ای از ترکهای آن سامان، سر راه مرا گرفتند و پولهایم را ربودند و مرا آن چنان کتک زدند که چند جای بدنم زخمی شد، سپس مرا به شهر کابل بردند، وقتی که شاه کابل از جریان من آگاه شد، مرا به شهر بلخ فرستاد و گزارش کار مرا به فرمانروای بلخ به نام {داود بن عباس بن ابی اسود} دادند.

در ادامه مطلب به خواندن ادامه دهید...

     گزارش این بود که: { این شخص به نام سعید غانم هندی، برای جستجوی دین و پیامبر اسلام، از هند بیرون آمده و زبان فارسی را آموخته و با فقهاء و علما مناظره و بحثها کرده است.} داود بن عباس، مرا به مجلس خود احضار کرد و دانشمندان را جمع کرد تا با من مباحثه کنند. من به آنها گفتم: { من به انگیزه جستجوی پیامبر اسلام، از وطن خود بیرون آمده ام، پیامبری که نامش را در کتابهای آسمانی پیامبران دیده ام.

 

     دانشمندان گفتند: « او کیست و چه نام دارد؟» ابو سعید: او محمد نام دارد. دانشمندان: او پیامبر ما است که تو در جستجوی او هستی. آنگاه ابو سعید شرایع و احکام پیامبر اسلام را از آنها پرسید و آنها او را به احکام و شرایع اسلام آگاه کردند. آنگه ابو سعید به آن دانشمندان رو کرد و گفت: دانم که محمد پیامبر خدا است، ولی نمی دانم که آیا او، همین فردی است که شما او را معرفی می کنید یا نه؟

 

     از شما تقاضا دارم محل او را به من نشان دهید، تا نزدش بروم و از نشانه ها و دلیلهائی که می دانم از او بپرسم، اگر همان شخص بود، که به مقصود رسیده ام و به او ایمان می آورم. دانشمندان: او وفات کرده است. ابو سعید: جانشین و وصی او کیست؟ دانشمندان: وصی و جانشین او ابوبکر! است. ابو سعید: نام ابوبکر چیست؟ دانشمندان: نام او عبدالله بن عثمان است و او را به قبیله قریش نسبت داده اند.

 

     ابو سعید: نسبت پیغمبر خود محمد را برایم بگوئید. دانشمندان نسبت پیامبر را گفتند. ابو سعید گفت: این شخص { پیامبر } آن نیست که من در جستجویش هستم، زیرا جانشین پیامبر اسلام ، برادر دینی او و پسر عموی نسبی او و شوهر دختر او و پدر فرزندان (نوادگان) او است و آن پیامبر را در سراسر زمین، نسلی جز از فرزندان جانشین نمی باشد.

 

     در این هنگام، دانشمندان حاضر (که همه از اهل تسنن بودند) بر سر ابو سعید فریاد کشیدند و به فرمانروای بلخ گفتند: ای امیر، این شخص از شرک بیرون آمده و به سوی کفر رفته و ریختن خونش حلال است! ابوسعید: ای مردم! من دارای دینی هستم که به آن معتقد می باشم و تا محکمتر از آن را نیابم، از آن دست نمی کشم.

 

     من اوصاف این مرد (پیامبر و مشخصات جانشین او) را در کتابهائی که بر پیامبران پیشین نازل شده خوانده و دیده ام، از کشور هند با آن همه عزتی که در آنجا داشتم، فقط به خاطر یافتن دین حق بیرون آمده ام و چون درباره پیامبری که شما برایم ذکر نمودید، به جستجو پرداختم دیدم او همان پیامبری است که نامش (با مشخصات جانشین) در کتابهای آسمانی آمده، ولی با آنکه شما ذکر می کنید تطبیق نمی کند، از من دست بردارید.

 

     امیر بلخ به دنبال مردی به نام حسین بن اشکیب فرستاد، او حاضر شد و به او گفت: با این مرد هندی  مباحثه کن. حسین بن اشکیب به امیر گفت: خدا کارت را سامان بخشد، در این مجلس دانشمندان و فقهای بزرگ که از من داناتر و بیناتر هستند تشریف دارند، من درباره آنها چه بگویم. امیر بلخ: آنچه می گویم بپذیر و با این مرد در خلوت مباحثه کن و با او مهربان باش.

 

     ابو سعید می گوید: با حسین بن اشکیب، گفتگو کردیم، سر انجام او به من گفت: آن کسی که تو در جستجوی او هستی، همان پیامبری است که این دانشمندان، او را به تو معرفی کرده اند، ولی جانشین او، اینگونه که اینها گفتند نیست، بلکه وصی و جانشین او، علی بن ابیطالب بن عبدالمطلب و شوهر فاطمه دختر محمد و پدر حسن و حسین نوادگان محمدمی باشد.

 

    ابو سعید: الله اکبر، همین است که من در جستجویش هستم. ابو سعید می گوید: نزد امیر بلخ، داود بن عباس رفتم و گفتم: ای امیر آنچه در جستجویش بودم، یافتم و من گواهی میدهم که معبودی جز خدای یکتا نیست و محمد رسول او است. امیر بلخ با من خوش رفتاری کرد و به من احسان نمود و به حسین بن اشکیب گفت: همدم نیکی برای ابو سعید باشد. من نزدیک حسین رفتم و با او همدم شدم و او تعالیم اسلام را به من آموخت.

 

   به او گفتم: ما در کتابهای آسمانی پیامبران پیشین خوانده ایم، که محمد آخرین پیامبر است و بعد از او پیامبری نخواهد آمد و مقام رهبری، بعد از او مخصوص وصی و وارث و جانشین او است، سپس مخصوص وصیّ پس از وصیّ دیگر و همواره فرمان خدا در مورد امر رهبری در نسل آنها جریان دارد، تا دنیا به پایان رسد، بنابراین وصیّ وصیّ محمدکیست؟ حسین بن اشکیب: او حسن و بعد از او حسینفرزندان محمد هستند و همچنان ادامه یافت تا اکنون وصی آنها صاحب الزماناست. آنگاه حسین بن اشکیب، آنچه را در مورد امام زمان و غیبت او و ستمهای بنی عباس بود، برای ابو سعید نقل کرد و همه چیز را به آگاهی ابو سعید رسانید.

 

   ابو سعید که یک مسلمان شیعه متعهد شده بود، از آن پس به جستجوی حضرت قائم پرداخت تا اینکه در این راستا نیز موفق گردد. ابو سعید در جستجوی صاحب الزمان بود، به قم آمد و در سال 264 ه -.ق همراه ما شیعیان بود و با آنها به بغداد مسافرت کرد، یکی از دوستانش از اهل سند که پیرو کیش سابق ابوسعید بود، نیز همراه ابو سعید. عامری می گوید: ابو سعید به من گفت: من از اخلاق دوستم خوشم نیامد، از او جدا شدم تا به قریه عباسیه رفتم در آنجا پس از نماز، همچنان درباره آن کسی که در جستجویش بودم می اندیشیدم، ناگاه شخصی نزد من آمد و نام هندی مرا ذکر کرد و گفت: آیا تو فلانی ابو سعید غانم هستی؟

 

   گفتم: آری. گفت: آقایت تو را دعوت کرده دعوتش را  اجابت کن، ابوسعید می گوید: همراه او به راه افتادم، او همواره مرا از این کوچه به آن کوچه در قریه عباسیه در نهر الملک می برد، تا به خانه و باغی رسید دیدم حضرت در آنجا نشسته است و به زبان هندی، به من خوش آمد گفت، فرمود: حالت چطور است؟ حال فلانی و فلانی که از آنها جدا شدی چگونه است تا نام چهار نفر از دوستان هندی مرا شمرد و جویای حال هر یک یک آنها گردید و سپس به زبان هندی همه سرگذشت های مرا به من خبر داد، آنگاه فرمود: می خواستی با اهل قم برای انجام حج به مکّه بروی؟

 

   عرض کردم: آری ای مولای من! فرمود: امسال با آنها به حج نرو و مراجعت کن و سال آینده به حج برو، آنگاه کیسه پولی که همراهش بود نزد من نهاد و فرمود: این پولها را خرج کن و در بغداد نزد فلانی - نامش را برد - مرو و به او چیزی نگو. محمد بن محمد عامری می گوید: سپس ابو سعید هندی به قم آمد، در حالی که به هدف رسیده بود، سرگذشت خود را برای ما تعریف کرد . … او سال بعد به حج رفت و نیز به خراسان رفت و از خراسان هدیه ای برای ما فرستاد و مدتی در خراسان بود و سرانجام در آنجا وفات کرد، خدایش او را بیامرزد.

 

مرتبط:

کوتاه و خواندنی در راستای عشق به امام زمان (عج)

تتمه: افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فَرَج او دعا کنند! آیت الله بهجت ره

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم  (۲۲)

اللهم عجل لولیک الفرج

باسلام

چقدر از کرده های خود افسوس خوریم، که هرچه افسوس خوریم باز کم است.

یاعلی . . .

  • ثاقب زهرا
  • سلام 
    مطلب خوبی بود
    سپاسگزار
  • مظلوم ترین اقا
  • سلام وب جالب وفعالی داری خدا قوت خوشحال میشم به وبم سر بزنی
     
  • سجاد عبدی
  • طلب حلالیت..
    خدانگهدارتان
    سلام.
    با افتخار لینک شدید.
    در پناه حق.....
    یا علی....
    سلام.
    تیتر مطلبتون (ملاقات) رو نوشتید (ملاقت)
    لطفا اصلاح کنید.
    پاسخ:
    سلام بصیر جان
    ممنون تصحیح شد.
    سلام.
    ممنون از شما.
    وبلاگ زیبا و قشنگی دارید.
    علاقه مند به تبادل لینک با شما هم هستم.
    در صورت تمایل اطلاع دهید.
    یا علی...
    http://labeik.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون
    خوشحالم از آشنایی با شما و وبلاگ زیباتون
    با افتخار لینک شدید
  • سید میلاد موسوی
  • آیا میدانید: مهم ترین شهرهای خاورمیانه را ایرانیان ساختند و یا ترمیم کردند.
    درود به شما؛
    - پارسی را پاس بداریم
    - ذی القرنین همان کوروش بزرگ
    - تو را چه نامم ای بزرگ مرد تاریخ
    به روز شدیم؛ منتظر دیده تان هستیم.
  • سجاد عبدی
  • تتمه=زیبا و دلنشین
  • علی منتظران
  • هر که را دیدم گفت: بهانۀ آمدنت چیست؟
    سری تکانده و گفتم: بهانه ام بی بهانگیست!

    با بیـ بهانه نوشتی منتظرتان هستیم...
  • محمدرضا آذرفر
  • سلام
    حق با شماست
    ****************
    با افتخار لینکتان کردم
    منتظر حضور گرم شما هستم
    یاعلی

    تمام هستی ام از آن زهرا(س)ست-yacin.blog.ir
    ..شهادت شهید حسن شحاته رهبر معنوی شیعیان مصر توسط وهابیت ملعون بر امام زمان و شیعیانشان تسلیت/..
     سلام
    نیمه شعبان مبارک...
    با مطلبی با عنوان :
    نقدی دوستانه بر مقاله ی محمد حسین جعفریان با عنوان وقتی تفرقه از الطاف اللهی می شود !

    http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/04/03/naghdidostane21312312
    بروز هستم...
    فرهنگ پرواز

  • مصطفی روحی
  • سلام
    چه شبها که زهرا دعا کرده تا ما
    همه شیعه گردیم و بی تاب مولا

    مسیرت مشخص امیرت مشخص 
    مکن دل دل ای دل بزن دل به دریا

    که دنیا به خسران عقبی نیرزد
    به دوری ز اولاد زهرا نیرزد

    و این زندگانی فانی ، جوانی ، خوشی های امروز اینجا
    به افسوس بسیار فردا نیرزد

    خدایا در فرج مولای مان تعجیل بفرما
    پیک صبا دارد به لب از شوق دیدار این سخن
    بادا مبارک مقدمت یا سیدی! یابن الحسن...
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • دانشگاه انتظار بعد از 1172 سال همچنان دانشجو می پذیرد
    متاسفانه این دانشگاه هنوز 313 فارغ التحصیل هم نداشته
    این دانشگاه در تمام شبانه روز آزمون به عمل می آورد
    مدارک لازم برای ثبت نام:
    1- نماز اول وقت
    2- ولایت مداری
    3- دائم الوضو بودن
    4- قلبی آکنده از یاد خدا
    5- برگه ی تسویه حساب حق الناس
    به امید عدم مشروطی در این دانشگاه
    اللهم عجل لولیک الفرج
    التماس دعا


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک

  • سید میلاد موسوی
  • "باید تکالیف در غیب رو بدونیم چه کنیم
    اصلا چرا غیبت
    چطوری ممکنه یه نفر اینهمه سال زنده بمونه

    اینا سوال های جونایه امروزه منکه خیلی پایم اگه از این مطالب بزاری"

    بی گمان در آینده از این نوشته ها خواهم گذاشت.
  • سید میلاد موسوی
  • حرف شما متین؛
    ولی این رو هم در نظر بگیریم که کسانی مثل امام علی و حضرت محمد که با خداوند از طریق فرشته ها، صحبت می کردند و خداوند این علم ها را به ایشان از این طریق ها می آموخت ولی کسانی مثل فیثاغورث و ... که به مانند حضرت محمد و امام علی با خدا در ارتباط نبود، نشان از آنست که بسیار آگاه و اندیشه پرباری داشتنه اند که این سخنان به ذهنشون الهام شده؛
    یا حتی کوروش بزرگ(درود بر او) با توجه به مستندات و تحقیقات خارجی و داخلی، نشان میده ایشان چقدر هوشمند و با اندیشه بودند، زمانیکه نه اسلام بود و نه امریکا کشف شده بود، می توانید در ترجمه کتیبه های ایشان بنگرید، کماآنکه کوروش بزرگ به مانند امام علی و حضرت محمد با فرشته های خداحرف نمی زدند ...
    پاسخ:
    آ سید منکه نگفتم از کجا یاد گرفتن یا منبع علمشون چی بوده، که اگه اینطوری بود کلام به درازا می کشه و حرف های خوبی زیادی هست اما من گفتم خودی ها رو و اونهایی که مال اب و خاک خودمونن  همیشه مورد بی مهری بودن نه شما و من بلکه در همجا حتی دانشگاههای و مراکز خودمون هم متسافانه در این اشتباه گرفتارن.
    مگه فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران کمتر از فرهنگو تمدن رومیان و چینی ها هستش چه دانشمند ایرانی مضاف بر اون کلی از سخنان انبیا و امامان که دانشمندان ایرانی هم بیشترشون نهال های آبیاری شدن از علم اونا هستند

    کوروش هخامنشی هم بنده صالحى از بندگان خدا و حجت او بر مردم بوده است. از مجموع آیات قرآن کریم در مورد ذوالقرنین هم استفاده مى‏شه که او صاحب مقاماتى بوده است.

    افراد غیر معصوم رو هم نمیشه با معصوم مقایسه کرد، امامان و پیامبران قبل از نبوت و امامت دارای استعداد بزرگی بوده اند که برای اینکار انتخاب شدند و تمام علومشان منتقل شده از طرف فرشته نبوده کما اینکه تمام علوم از طرف خداوند هستش حالا از هر طریقی به ما برسه باید گفت خدا به ما این علم رو داده.

    در مورد علم انبیا و امامان قسمت پیامبر عظم در کتاب انسان 250 ساله واقعا زیبا نوشته:
    {مضمون}
    که پیمامبر به محض رسیدن به بعثت فرمودند: انما بعثت لاتمم مکارم اخلاق یعنی فردی که واسه به کمال و اتمام رساندن مکارم اخلاقی آمده حتماً خودش دارای حد کمال تمام مکارم اخلاق هستش و این ظرفیت این انسان رو می رسونه که مورد توجه خدا قرار گرفته برای نبوت
    و آیه انک لعلی خلق العظیم رو خداوند در اول نبوت نسبت به پیامبر فرمودند و ....


    ممنون
    یا حق/.

  • سید میلاد موسوی
  • فیثاغورث: خشم با دیوانگی آغاز می شود و با پشیمانی پایان می پذیرد

    .: بنام پروردگار دادار :.
    درود فراوان؛
    با نوشته هایی با سرنوشتار:
    + مهدی در آینه کلام معصومین
    + مهدی، ای همیشه بهترین
    + چگونگی ولادت امام زمان در عصر خفقان و تهدید
    + درسی از نهج البلاغه (1)
    بروز شدیم؛ منتظر دیده تان هستیم..
    پاسخ:
    سلام آ سید من خیلی به این حرف های دانشمندان خارجی که بر می خورم می بینم کامل تر و بتهرش رو قبلا تو کلام معصوم دیدم ،  البته استفاده از کلام دانشمندان خارجی خوبه و ایچنین انسانهایی برای کل بشریت هستند نه برای محدوده خاص جغرافیایی.

     اما بهتر اینکه ما از دانشمندان خودمون استفاده کنیم تا سخنان اونا رواج پیدا کنه، اگه تو ایران حرف دانشمندان ما رواج پیدا کنه این حرفها به خارج هم صادر میشه؟! یعنی اول باید خودمون حرف های خودمون رو بشناسیم و بکار بگیریم، این حرف فیثاغورت رو هم حضرت علی علیه السلام بهتر و پیشتر فرمود اند

    موفق باشی
    بازم ممنون
    یا حق/.


  • نیما انصاری
  • درود فراوان بر رفیق سایبری مان!
    آقا یه مطلب طنز گذاشتم تو وبلاگ ! البته اگه ببینم استقبال شده ادامه ش میدم :)
    متشکر از لطفتون.
    در ضمن نیمه شعبان رو هم تبریک میگم. یامهدی ادرکنا
    یاعلی
     اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
    سلام
    یه مطلب گذاشتم در مورد مردی محبوب دکتر چمران منتظر دیدگاهتون هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">